rotating globe

BEST VIEWED WITH GOOGLE CHROME

text

Έπειτα από 35 χρόνια στη διπλωματική υπηρεσία και άλλα 4 στη δημόσια διοίκηση ,είμαι υποχρεωμένος να μοιραστώ με όλους τους σκεπτόμενους συμπολίτες μου ,που "ψάχνονται" όπως και εγώ ,προβληματισμούς που πήραν απάντηση ή έμειναν σκόπιμα αναπάντητοι. Η ανάρτηση των βιβλίων μου αναφέρεται σε πληροφορίες και βιωματικές εμπειρίες, που ενδιαφέρουν τομείς της στρατηγικής.


Πέμπτη 15 Ιουλίου 2010

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ-Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΙ ΤΩΝ ΜΜΕ.

Πηγή εικόνας: www.foothilltech.org/.../mass-media.jpg

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

5. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΕΣ

ΓΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΙ ΤΩΝ ΜΜΕ.

Κάθε αποτελεσματική προηγμένη τεχνολογία είναι δυσδιάκριτη από τη μαγεία.”

CLARKEArthur [1917-  ].

‘’ ΄Ολη η πρόοδος βασίζεται σε μια καθολική, έμφυτη επιθυμία από την πλευρά κάθε οργανισμού να ζει  πέραν των απολαβών του’’.

SAMUEL BUTLER[1835-1902].


‘’ Όποιος παλεύει μαζί μας, δυναμώνει τα νεύρα μας και οξύνει τις ικανότητές μας. Ο ανταγωνιστής μας είναι ο βοηθός μας’’.

EDMUND BURKE[1729-1797].

‘’Τα Μέσα. Ακούγονται σα Συνέλευση πνευματιστών’’.

Tom STOPPARD [1937-  ].’’ Night and Day’’.

    Η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας εξασφάλισε τη βεβαιότητα, ότι τούτο το γεγονός ήταν υπαίτιο για το ότι τραβήχτηκε η «περόνη» και ακούστηκαν τα τύμπανα του ανταγωνιστικού πολέμου, μεταξύ των εφημερίδων και του ραδιοφώνου. Τα έσοδα των εφημερίδων από τις διαφημίσεις συρρικνώθηκαν δραματικά, καθώς οι ΗΠΑ βάδιζαν προς την κατεύθυνση της οικονομικής ύφεσης του 1933. Το ραδιόφωνο παρά ταύτα εξακολουθούσε να έχει, έστω και μειωμένα έσοδα, από τις επενδυτικές δραστηριότητες των διαφημίσεων. Οι εκδότες παραξενεύθηκαν από τη νέα τροπή των πραγμάτων, γιατί διαπίστωναν ότι το κοινό μέσα στο διαπιστωμένο γενικά κλίμα της οικονομικής του δυσπραγίας, έδινε μεγαλύτερο πλέον βάρος, στον τομέα της ραδιοφωνικής του ενημέρωσης. Το 1932 υπήρξε μία κομβική χρονιά στις ΗΠΑ για την πορεία του ραδιοφώνου. Τα αποτελέσματα των εκλογών διαχειρίστηκε το πρακτορείο Associated Press, που πρόλαβε το ανταγωνιστικό άλλο του, United Press, ενώ η ένωση του American NewspaperAssociation, έχασε τελικά τον έλεγχο των ειδήσεων. Οι εκδότες αντεπετέθηκαν και πέτυχαν οι πρακτορικές ενώσεις τύπου, να σταματήσουν να προμηθεύουν με ειδήσεις τα ραδιόφωνα. Και όχι μόνο αυτό. Οι ειδήσεις που θα μεταδίδονταν από τα ραδιόφωνα θα είχαν σκόπιμα μια τέτοια περιληπτική μορφή, που θα διέγειρε την περιέργεια για περισσότερη ανάλυση της πληροφορίας. Η τελευταία θα ανευρίσκονταν μόνο στις εφημερίδες. Ο κορμός των ραδιοφωνικών προγραμμάτων θα τύχαινε της ίδιας μεταχείρισης, όπως οι πληρωμένες καταχωρήσεις. Παρά τις διαφωνίες για τους περιορισμούς αυτούς, που δεν ταίριαζαν σε μία δημοκρατική και πλουραλιστική χώρα, το 1933 η πλειοψηφία των μελών τουAssociated Press συμφώνησε. Έτσι τα τρία ειδησεογραφικά πρακτορεία παγκόσμιας εμβέλειας, έπαυσαν να πουλάνε ειδήσεις στα ραδιόφωνα, όσο κι’ αν η εν λόγω  ενέργεια θύμισε τη σύσταση ‘’καρτέλ’’ για τη διαχείριση της πληροφόρησης  .

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΟ ΤΟ  ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

SHARE THIS PAGE

Share/Bookmark